Pevnost poznání a Bels v Olomouci

Jsou dny, na které se těšíte dlouho dopředu a máte je zaznačené v diáři a v kalendáři a všude, kde je to jenom možné. A jedněmi z takových dní byl víkend, kdy za mnou do Olomouce přijela Bels. I přesto, že nebydlíme poblíž a máme šanci se vidět tak jednou za čtvrt roku, když se teda zadaří, tak jsem moc ráda, že tohoto kudrnatého brýlatého človíčka můžu považovat za jednoho z nejbližších lidí v mém životě. To jsou ta přátelství, která překonávají dálky i čas. ♥ Takže když měla přijet pro změnu za mnou a ne já do Brna, tak nastalo velké vychystávání a připravování a plánování. Teda, jako, nastalo by v ideálním případě, kdy bych měla čas, takhle jsem měla šanci jen plus mínus uklidit a zhruba vymyslet, co by šlo dělat. Původně jsem chtěly jet do ZOO (protože ZOO pod sněhem musí být nádhera!), ale Olomouc si vybírá smogové období a navíc mráz a fuj fuj počasí, tak jsme si nakonec vybíraly relaxační dny po kavárnách a celkově hezky v teple.

Velkým plánem (kromě vína a drbů a diářování a kávičkování, samozřejmě), byla Pevnost poznání. Nikdy jsem tam mimo akce jako Noc vědců nebo AFO nebyla, takže jsem byla zvědavá. Navíc mám ráda všechna ta technická muzea a výstavy plné interaktivních věcí a pokusů a hádanek a podobných chujovinek, takže když s tím Bels přišla, tak se mi také rozzářily oči. A jestli někdo budete mít cestu do Olomouce a ještě jste v pevnůstce nebyli, tak doporučuji. Vhodné jak pro studenty, tak i pro rodiny s dětmi. Animátoři jsou milí, ochotní, ceny nejsou vysoké a celkově bych řekla, že si tam každý najde svoje. Já bych rozhodně na špici žebříčku zařadila "planetárium" - tedy kino ve tvaru polokoule, kde ležíte na sedacích vacích a nad vámi se promítá nějaký asi půlhodinový film/dokument. My jsme byly na nějakém vesmírném a vidět ty hvězdy a galaxie a planety kolem, vrrr. A také je hrozně fajn, že si expozice a křídla budovy můžete procházet podle sebe, není tam nějaký přesně daný plán a animátoři nejsou až tak vnucující se, takže pokud chcete, můžete si vše projít po vlastní ose. Ale doporučuji se na ně obrátit, některé vystavené věci můžete vyzkoušet jen s jejich pomocí - například kódování pomocí Enigmy nebo vysvětlení úkazů, na které bychom samotné nepřišly. A dílnička, kam jsem si šla vyrobit brož z knoflíků a vůbec mě nerozptylovalo, že kolem byly holčičky ve věkovém průměru asi sedm let. :D

Ale co si budeme povídat, stejně se těším na příště a na zvířátka. Protože zvířáááátka! ZOO mě prostě nikdy nezklame.
Ostatně jako Bels, ňach!




Snídaňo-oběd v plameňákové kavárně. ♥







Sexy postavičky. :D




Nejvíc hebké pacičky nejvíc tlusté kočky v kočičí kavárně. ♥

... a zase byla Olomouc nějak méně kudrnatá. :( Musíme se brzy vidět!

Žádné komentáře:

Okomentovat